Our Portuguese adventure!

Milford Sound en Iman in de chocoladefabriek

Ze zeggen dat Milford Sound 1 van de mooiste plekken op aarde is. En als je in Nieuw Zeeland bent, dan mag je dit natuurlijk niet overslaan. De weg er naartoe schijnt ook een van de mooiste wegen te zijn, waar je ruim 2,5 uur zonder stops over doet. Dus wij extra vroeg uit de veren en off we go. Onderweg kwamen we mooie meren tegen, de meest indrukwekkende bergen en de gaafste watervallen. Maar niks kon ons voorbereiden op wat ons na de tunnel (aan het eind van de lange weg, kom je via een tunnel door een berg uiteindelijk op de plek van bestemming) te wachten stond. Milford is echt adembenemend mooi. Een fantastisch fjord met prachtig mysterieus ogende bergen en nog meer spectaculaire watervallen. De natuur is er gewoon echt onbeschrijfelijk mooi, iets wat je met eigen ogen een keertje moet aanschouwen. Want geen foto doet er recht aan.

Met een bootje vaar je over de fjord naar open zee. Voor mij sowieso al een ervaring aangezien ik snel zeeziek word. Gelukkig viel het allemaal reuze mee. Althans, totdat we bij open zee kwamen. Toen sloeg het noodlot toe. Het begon allemaal op het voordek waar ik me netjes had geïnstalleerd zodat ik goede foto's kon maken. Maar ja, hoe meer we richting zee kwamen, hoe harder het begon te waaien en des te wilder werd de golfslag. Cees was natuurlijk weer zo slim geweest om zijn jas in de auto te laten liggen, dus die was inmiddels naar binnen verhuisd achter het raam. Maar ik, bikkel die ik ben, bleef volhardend zitten. Nou ja, totdat een reusachtige golf zo het dek over kwam en mij van top tot teen drijfnat achterliet, het leek wel een scene uit een comedy. En Cees, die zat me natuurlijk achter het raam hard uit te lachen. That's love for you eeeey ;-) Gelukkig kon ik er zelf ook wel om lachen en heb ik veilig achter glas van de rest van de mooie vaart kunnen genieten.

Inmiddels zitten we in Dunedin. De oudste stad van Nieuw Zeeland, gesticht door een Schot. Dunedin is ook het Keltische woord voor Edinburgh en je ziet echt nog overal de Engelse invloeden aan de bouwstijl. Vooral de oudste universiteit van Nieuw Zeeland, is erg mooi om te zien. En in de stad kan je ook een heuse ‘Scottish Shop' vinden. Sowieso is heel Nieuw Zeeland erg Brits georiënteerd, dus wie van Brits eten houdt, zit hier op zijn plek. Fish 'n chips is volop verkrijgbaar en thee drinken ze hier heel Engels met melk. Vooral dit laatste is helemaal niks voor mij. Maar gelukkig maakt de Britse chocolade dit weer helemaal goed. Want Cadbury hebben ze hier dus ook, maar dan ook echt overal. En de Cadbury factory van Nieuw Zeeland staat hier in Dunedin. Toeval wil dat je daar dus ook een rondleiding kan krijgen. En Iman zou Iman niet zijn als ze deze rondleiding aan haar voorbij zou laten gaan;-) Dus off we go again, this time to the chocolate factory! Gelukkig was ik door de voorgangers van Sjaakie al goed voorbereid op wat wel en niet mag in zo'n fabriek en heb ik me netjes aan de regels gehouden. Met als resultaat niet 1 maar 2 flinke goodybags aan chocolade, Cees eet de zijne toch niet op! ;-) Hahaha So people, Iman zal niet alleen bruin zijn aan de buitenkant na deze vakantie, maar ook aan de binnenkant van alle yummy yummy chocolade! Nieuw Zeeland truly is heaven on earth! ;-)

Reacties

Reacties

Denise

Haha!! Geweldig verhaal weer. Zie het helemaal voor me :P

Mier

Hahahaha........ik zie het ook helemaal voor me.......hilarisch!!!!! Geniet van de chocolade en de rest van je vakantie :) :) :)

Syl

De goodybag van Cees heb je verdiend. Je een beetje uitlachen omdat je een golf over je heen kreeg. Heeft iemand toevallig daar een foto van genomen? En, was het de foto's die jezelf hebt gemaakt het waard?

Mariska

Mmmmmm chocolate factory! JALOERS!!!

Nelleke

Haha, jij maakt mij echt aan het lachen!

Wendy

hahaha Iman van top tot teen nat en Cees die je uitlachtte hahaha....geweldig!! xxx

Danny

Whoehahaha! Ik heb echt heel hard gelachen! En lang! Geen beter vermaak dan leedvermaak! Iman als een verzopen katje! Lmao.
Fill up on the choc darling, make yourself happy! I would too!
Love, from this end

Annemieke

Zo, dat was weer even goed lachen. Zo fijn als je visueel bent ingesteld ;-) Keep up the good work ;-)

Henny

Leuk voor jullie. Een groen bergachtig gebied, ijzige gletsjers en ook nog chocolaatjes proeven in een fabriek. Ik heb wel eens iets over Nieuw Zeeland op de televisie gezien. Er zijn daar fraaie landschappen en het is er ook groen!

Prettige voortzetting van de vacantie.

Groeten van Henny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!