Our Portuguese adventure!

Art Deco, Lord of the Rings en Zuidereiland

Solidariteit alom hier, we hebben namelijk een dagje grijze lucht en regen gehad! Tussendoor is het gelukkig wel een paar keer eventjes droog geweest zodat wethe Art Deco Capital of the world,Napier, konden bekijken. Deze stad werd nadat het in de jaren 30 door een aardbeving was getroffen, geheel in Art Deco stijl heropgebouwd. Leuk om even gezien te hebben, maar verder valt er weinig te beleven.

Voor fans van Lord of the Rings is er in Nieuw Zeeland wel genoeg te doen. Zowel in de omgeving van Waitomo, Taupo en uiteraard rondom Wellington kun je verschillende filmlocaties vinden. In Wellington, de geboorteplaats van regisseur Peter Jackson,kan je zelfs deelnemen aan een Lord of the Rings Tour. De bergen in combinatie met de wisselvallige weersomstandigheden en desteeds veranderende indrukwekkende wolkenpartijen, maken het land tot een uitstekende filmlocatie voor deze film. Het is gewoon prachtig om te zien allemaal.

Wellington is een echte havenstad. Alle activiteiten van de stad concentreren zich hier. Maar je kan ook de cable car de berg op nemen. Van daaruit heb je een geweldig uitzicht over de stad en de haven. Plus de wandeling naar beneden door deprachtige botanical gardens is zeer de moeite waard, waar je uiteindelijk eindigt in eenvan de mooisterozentuinen ooit. We hebben er echt van genoten.

Inmiddels hebben we de ferry alweer naar Picton genomen. Vanaf hier gaan we aan het tweede deel van onze reis beginnen en het zuidereiland van dit mooie land ontdekken. Het landschap (voor zover wehiervan al iets hebben meegekregen, we zijn er net een paar uur) ziet er weer anders uit. We zijn dus erg benieuwd wat we hier weer voor moois aan zullen treffen. Maar we gaan nu eersteven lekkerrelaxen in de spa van ons mooie hotel;-)

Frodo

Pity you visited while I was out of town, searching for a ring and stuff.

petra

hoi hoi klinkt weer goed allemaal! en mooie foto's steeds!!
veel plezier!

x petra

Claudia van Rijn

Hoi Iman en Cees!

Klinkt fantastisch allemaal! Heel veel plezier met het tweede deel van jullie reis in New Zealand!! Dikke kus!! xxx

Wendy

Lord of the rings still rocks!
Happy valentine's day in New Zealand and enjoy your journey dear! Xxx

Mireille

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!!! Geniet ervan!! Xxxxxx

Daan

Wat een leuke foto's,super schattig die beestjes. Jullie zijn echt een mooie reis aan het maken zeg en fijn dat jullie ook zo genieten. tot het volgende verhaaltje, liefs Daan