Our Portuguese adventure!

Rotte eieren

Iedereen die mij een beetje kent, die weet dat er een ding is waar ik totaal niet tegen kan. Namelijk de geur van ei. Ik krijg het niet weg en van de geur word ik ronduit onwel. En welke geur ruik ik uitgereken nu al twee dagen? Juist, de geur van rotte eieren.

We bevinden ons namelijk in HET vulkanische gebied van Nieuw Zeeland. Het hele land bestaat weliswaar uit vulkanen, maar het gebied rond Rotorua en Taupo is nog altijd actief. Overal waar je zo'n beetje kijkt zie jerook opstijgen uit de grond. En je ontkomt dus ook haast nergens aan de geur van rotte eieren doordat er overal zwavelgas in de lucht hangt. Echt heerlijk dus, NOT. Maar het is wel erg indrukwekkend om te zien. En het is ook extra lekker warm overal;-)

Van modderbaden tot thermale baden, je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het hier. Het enige jammere is dat de meeste bronnen net'iets' te warm zijn om lekker in te gaan liggen. Daar hebben ze de PolynesianSpa voor. Maar door ons drukke schema, er is hier zoveel moois te zien en te doen, hebben we daar (nog) geen tijd voor gehad.

We hebbenuren gewandeld door de vulkanische gebieden Hell's Gate en Wai-O-Tapu (voor de kenners) en ook nog een flinke hike gemaakt bij de Huka Falls. Dit is een prachtige waterval vlakbij Lake Taupo en je kan er dus een wandeling maken van een paar uur naar de hot pools bij de rivier. Zag er allemaal erg gezellig en uitnodigend uit, dus het plan is nu dat we daar morgen lekker gaan zwemmen. Het weer is er hier nog steeds naar, dus daar maken we dan ook dankbaar gebruik van. ;-)

Syl

Ieeuw...geur van (rotte) eieren...ik begrijp je helemaal. Kan je niet een knijper voor op je neus kopen?

George Clooney

1 ding? volgens miiiijjjjjjj zijn er heus nog wel wat andere dingen hehehe ;)
What else?

Jessica

Hi hi, jullie zijn lekker aan het genieten zo te horen, we volgen jullie op de voet, oke niet letterlijk, was het maar waar! Jullie verhalen klinken heel herkenbaar. Vergeet vooral de schapenshow daar niet!

Have fun!

Annemieke

Klinkt allemaal zooooo vervelend. Ik hoop maar dat jullie het nog even volhouden ;-) Have fun!

Joelle

Veel reisplezier. Met minus 9 graden in NL is het dromen van ...warm weer hier!

Wendy

Spannend!! Fijn weekend xxx