Our Portuguese adventure!

In the middle of nowhere!

Daar zitten we dan, al 2 nachten in the middle of freakin nowhere! Niets om ons heen dan koeien, schapen, bomen en gras. Oh ja en vandaag dan onder ons de gloeiworm grotten. Want we zitten inmiddels in Waitomo. Hier bevinden zich de beroemde Waitomo Glow Worm Caves. En deze gaan wij morgen bezoeken....

Vanaf Paihia zijn we dwarsovergestokennaar het westenom daar de beroemde Kauribomen te bewonderen in het regenwoud. Deze bomen zijn al honderden jaren oud en ongelofelijk groot. Ik voel me naast sommige mensen al een midget, maar als je tegenover zo'n boom staat is het helemaal erg. Ze zijn echt enorm.

Daarna konden we op zoek naar onze B&B. Ergens ver, ver weg van de bewoonde wereld op een verlaten heuvel vonden we deze uiteindelijk op nummer 703, hoewel ik me serieus nog steeds af vraag waar de andere 702 huizen dan te vinden waren, want wij zijn ze iig niet tegen gekomen. Maar goed, het was een gezellige B&B waar we ons 's avonds goed hebben kunnen vermaken met de twee andere stelletjes (1 NDLen een Amerikaans stel) die er ook verbleven.

Zoals iedere ochtend, keken we ook vandaag eerst uit het raam om te kijken hoe de lucht eruit zag. Tot nu toe is bijna iedere dag grijs begonnen, maar werd het in de loop van de ochtend vanzelf weer zonnig met een strak blauwe lucht. Maar vandaag was dit dus helemaal niet aan de orde. Sterker nog, het is de mooiste dag geweest die we tot nu toe hebben gehad. Strak blauwe lucht, over de 20 graden en weinig wind. Heeeeeeeeerlijk dus!

En wat doe je met heerlijk weer? Pcies, even naar het strand. Zo gezegd, zo gedaan! Daar stonden we dan op het strand van Muriwai. Maar het zand was niet wit, het was zwart! Ja echt waar! Dit wordt veroorzaakt door de ijzerinhoud van de oude vulkanen in het gebied. Echt heel bizar om te zien. En na een lekkere hokey pokey, Nieuw Zeelands vanille ijsje met caramelstukjes, zijn we verder gereden naar Waitomo waar we nu weer in the middle of nowhere zitten in een boutique hotelletje. Iedere kamer heeft een eigen stijl, wij slapen in de 'cave room' :-)

En morgen gaan we de echte caves van Waitomo bezoeken. Nu maar hopen dat ik geen enge gloeiwormen op mijn hoofd krijg! Ieeeeeeeeks ;-)))

Nicole

Creepy crawlers galore ;)

Wendy

Neem een gloeiworm voor me mee in een Tupperware bak!! :p xxx

Syl

Cave room???? Ik ben erg nieuwsgierig. Je maakt er toch wel een foto van? En misschien is zo'n gloeiworm handig als lampje?

Claudia van Rijn

Ach Iman, zelfs in the middle of nowhere is het met jou lachen, dus komt helemaal goed!! Veel plezier bij de gloeiwormen schat!! Geniet van alle momenten...! Dikke kusss!! Xxx