Our Portuguese adventure!

Northland en Bay of Islands

Vandaag reden we achter een auto die op de hoes van zijn reservewiel de volgende tekst had staan: I'd rather be skiing. Als dit niet sarcasme is, dan zit die persoon inderdaad nu echt verkeerd hier in Nieuw Zeeland. Want boven Europa mag wel een koufront hangen, hier is het gewoon hartje zomer. Vandaag hebben wij wederom prachtig weer gehad, ik ben zelfs (onbedoeld) een beetje verbrand! Wie skiën en kou boven dit weer verkiest, spoort naar mijn mening gewoon niet. Cees denkt hier uiteraard anders over;-)

Toch, geniet ook Cees volop van het mooie weer en van dit prachtige land. Overal waar je kijkt, zie je groen. Als er geen bomen staan dan ligt er wel prachtig, fris, groen gras. We zijn echt nog geen kaal stukje grond tegen gekomen. Als je vindt dat Nederland groen is, dan moet je echt een keertje hier komen kijken. Van wat wij tot nu toe hebben gezien, is niets minder dan prachtig.

Na Auckland zijn we richting Northland vertrokken, naar The Bay of Islands om precies te zijn. Hier liggen 144 eilandjes rondom de kust. En die gaan we morgen tijdens een mini-cruise van dichterbij bewonderen. Hopelijk komen we tijdens de tocht ook nog dolfijnen en een welwillende walvis tegen die mij mijn gekoesterde fotomomentje gunt. En als het weer het toelaat kunnen we ook door het beroemde ‘Hole in the Rock' varen.

Vandaag zijn we helemaal naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reinga, gereden. Hier staat de drukst bezochte vuurtoren van het land op de plek waar de Tasmaanse zee en de Stille Oceaan bij elkaar komen. De weg er naartoe gaat door uitgestrekte agrarische gebieden, langs de meest prachtige baaien en de beroemde 90 mile beach. We hebben ons geen moment verveeld tijdens de tocht.

I'd rather be here dus, NOT skiing. We blijven daarom nog even! ;-)

Wendy

Spannend allemaal jongens!! Nederland groen?? Moet je Suriname maar een keertje proberen haha heel veel groen en heeel veeel beestjes! Lol :p Het is hartstikke koud thuis, gister -18 en vandaag -7, dus zou ik zeggen: enjoy the SUN and burn baby burn hihi!!!! xxx

Daan

Wow zeg,'t ziet er echt allemaal prachtig uit daar! En wat heerlijk om weer ff mee te genieten van jullie reis en jullie echtelijke discussies....hihi. Geniet lekker van het land en van elkaar en tot jullie volgende verhaal,liefs Daan

Denise

Lucky you!!! Ik ben hier in de -27 aanbeland (in Finland), dat is wel ff wat anders. Gelukkig schijnt de zon, maar ik ben benieuwd of ik het buiten overleef :P

Veel plezier nog daar, ziet er allemaal goed uit!!

xx van je nichtje!!