Our Portuguese adventure!

Zombies in the city

Daar zitten we dan, eindelijk in Nieuw Zeeland! In Auckland wel te verstaan.
Na nog eens 11 uur vliegen vanaf Hong Kong, zijn we er finally! In het land van de Maori's. Overal zie je hier dan ook borden met zowel de Engelse als de Maorische benamingen. Erg leuk!

Bij aankomst konden we gelukkig wel al onze hotelkamerin, ookal is check-in pas om 13.00. Dat trekken wij gewoon echt niet meer, we zijn moe, hebben honger en willen vooral heel graag douchen. Zo gezegd zo gedaan enals we opgefrist zijn, gaan we op pad. Want slapen, dat mag pas vanavond om 22.00 uur heb ik besloten. En naar mij moet je altijd luisteren als je geen last wilt hebben van jetlag, althans zo zeg ik tegen Cees! ;-)

Dus we hangen de toerist uit, we bezoeken de skytower, wandelen naar de town hall, de bibliotheek, Albert Park, het havengebied en tussendoor slaan we een paar keer koffie achterover. Het is allemaal erg goed te doen te voet. Auckland is vrij compact en alles ligt bijna op loopafstand. Maar aan het eind van de dag wil het allemaal niet meer. We zijn zelfs uit pure wanhoop naar The National Art Gallery gegaan (art is niet echt aan ons besteed;-)). Liepen we daar,twee zombies in the city.

Om half 7 geven we de moed op en begeven ons naar dedichtsbijzijnde supermarkt waar we twee saladeskopen die we lekkerop onze hotelkameropeten. En om 20.00 liggen we uitgeteld op bed.....so far for staying awake till 22.00 ;-)

Maar vandaag waren we toch pas om 7.30 wakker EN most importantly, GEEN jetlag! Dus lekker vroeg uit de veren om het National museum te bezoeken (per bus want het museum ligt wel vrij ver uit het centrum) Na het museum hebben we de ferry gepakt naar Devonport waar we Mt Victoria,Takarunga in het Maorisch, (een uitgebluste vulkaan van 87 meter hoog)hebben beklommen voor een geweldig uitzicht op de skyline van Auckland en de omliggende eilanden. Het was wederom een geweldig leuke dag (ondanks dat de zon zich weinig liet zien). Morgen laten wede stadachter ons en vertrekkennaar het noorden. Tijd voor zon, zee en strand ;-)

Reacties

Reacties

Nicole

Heb met smart zitten wachten op je eerste verhaal...toen ik de kop zag, dacht ik, huh...zombies???
Geniet lekker van jullie reis en laat ons ook maar meegenieten dmv de blog :)
Have fun dears!!! xxx

Annemieke

Fijn, geen jetlag! Ik houd me ook altijd stipt aan het om 22.00 uur naar bed in het nieuwe land en het werkt echt! Als je maar moe genoeg bent is 20.00 uur ook goed :-)
Meid, geniet volop (en Cees ook!) en tot de volgende Blog.

Syl

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en....geen jetlag hebben. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Geniet ervan!

Monique

Jaloers op 'geen jetlag'. Wij hebben die altijd soms zelfs pas na 4 dagen. :(

Have fun, gedraag je, doe geen dingen die ik niet zou doen en als je Aero's tegenkomt...;)

Wendy

Hey zombies! Do you need a massage? Haha!
Stoer hoor, geen jetlag.. Luisteren naar de baas/heks Cees, ze kan soms zinnige dingen uitkraaien haha!!
Jongens, heel veel plezier verder en keep us posted!! Xxx

Iman

@ Wendy, jij bent HEKS! :-P
@ Berg ja het werkt gewoon echt dat met de locals tegelijk naar bed gaan!
@ Mo, ik heb al vollo[p Aero's gezien en duh ofcourse neem ik ze mee! ;-)
@ Syl en Niek, thanks. We gaan zeker genieten!

kussen aan jullie allen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!