Our Portuguese adventure!

Verlangen naar de stad!

We hebben genoeg. Genoeg van de bomen, de meren, de watervallen en de beren.
We are longing for the concrete jungle;-)
Gelukkig zijn we nog maar een paar nachten van de stad verwijderd!

Begrijp ons niet verkeerd.......dit gevoel doet echt helemaal niets af aan de omgeving waarin we ons begeven. De parken zijn echt prachtig. De bergen zijn stuk voor stuk indrukwekkend, het ene meer is nog prachtiger dan het andere, de watervallen zijn elk op hun eigen manier weer schitterend en zelfs nadat we voor de honderdste keer een hert langs de weg zien staan, kunnen we niet anders dan enthousiast reageren en wederom ons fototoestel pakken om een plaatje van deze dieren te schieten. Het is tenslotte niet iedere dag dat je al dit moois mag aanschouwen.

Maar op een gegeven moment krijg je (als echte stadsmensen) toch weer behoefte aan leven. Aan mensen op straat, leuke winkels, eettentjes, gewoon STAD. Na een lange maar prachtige rit door de bergen hebben we inmiddels Jasper ingeruild voor Whistler, het beroemdste wintersportoord van Canada. Bergen en nationaal park liggen nog wel op de loer. Maar hier is ook leven op straat. Uiteraard is het wel mega toeristisch allemaal. Ookal ligt er geen sneeuw, je vervelen doe je hier niet gauw. Er zijn genoeg barretjes, cafeetjes en restaurants. Je kan er zwemmen, sporten en naar de bioscoop. Wij hebben net Wallstreet gezien, de sequel van de gelijknamige film met Michael Douglas en Charlie Sheen uit 1987. Hij was aardig, maar we hadden er beiden meer van verwacht.

Morgen gaan we hier de omgeving verkennen. Afscheid nemen van de nationale parken en bomen die we overmorgen inruilen voor de stad, Vancouver! Hopelijk komen we geen Grizzlyberen tegen, die schijnen hier namelijk veel voor te komen....zelfs van beren hebben we inmiddels genoeg. Gisteren hebben we er tijdens onze riviersafari 4 mogen aanschouwen, een mamabeer met 3 jonkies. Zoooo schattig. En later kwamen we langs de weg ook nog een zwarte beer tegen.

Tijd voor de stad dus! Vancouver here we come!

Fox Mulder

Try not 2 get lost in the woods on your way to Vancouver.
Might get all X-filey on you both ...