Our Portuguese adventure!

Verliefd op Quebec-city!

We beginnen ons verhaal vandaag met een grapje:

Hoe verwisselen Canadezen de lege gasfles van een terrasverwarmer?
Ze nemen de hele terrasverwarmer mee naar binnen, halen de lege gasfles eruit, doen er een volle in en brengen de terrasverwarmer weer naar buiten.....Hahahaha

Zoals wij grapjes maken over de Belgen, zo maken de Amerikanen grapjes over de Canadezen. Helaas is het grapje hierboven geen grapje maar een echt scenario dat Cees en ik vanmiddag op het terras in Quebec mochten aanschouwen. We begrepen opeens waarom de Amerikanen de Canadezen steeds belachelijk maken. Lol

Maar we hebben een fantastische tijd gehad in Quebec. We zijn echt helemaal verliefd en vinden dit tot nu toe het hoogtepunt van onze reis.
We hadden sowieso het weer onwijs mee en dat scheelt enorm in de beleving. Tot nu toe hebben we echt geluk gehad met het weer hier. Het is af en toe bewolkt, maar nooit heel de dag en het is gelukkig altijd droog geweest als wij buiten waren. De bewolking trekt ook vrij snel weg en dan is de lucht weer stralend blauw. Maar vandaag was het ook nog eens heerlijk warm.
We hebben heel de dag in Quebec-city rondgelopen en op het terras een drankje gedaan en ook op het terras ons avondeten genuttigd. We zijn echt zo blij dat we hier wat langer zijn gebleven.

De stad is eigenlijk in 3 delen te verdelen; Basse-ville of Benedenstad, daarboven ligt de ommuurde stad, Haute-ville of bovenstad met haar prachtige chateau Frontenac en achter de muren ligt de Grande Allee waar het provinciaal parlement zetelt. Overal vind je er leuke, gezellige straatjes, heel mooie oude gebouwen en leuke boetiekjes en galleries. If you ask us, een must-see voor iedereen die deze kant van Canada aandoet.

Als het aan ons ligt, vergeten we dus ook ons geplande projectje in Montreal en gaan we gewoon met z'n allen gezellig in Quebec wonen. Het leven is kort, dus we kunnen er beter maar gelijk het beste van maken en genieten van deze prachtige omgeving. Moeten jullie wel allemaal eerst Frans leren, want dat is hier toch echt de voertaal. Maar dat is een kleine moeite voor wat je daarvoor terugkrijgt. Nous aimons Quebec!!!

Nelleke

Worden we zo'n leuke "Little Mosque on the prairie" gemeenschap. De NPS zond de afgelopen tijd deze enige serie uit. Het gaat over een kleine moslimgemeenschap in Canada!

Wout

Zo zo, is Cees ook al bezig met zijn Frans?? Dat wordt nog een hele kluif!!

Jessica

Hey! Leuk dat jullie zoveel verhalen op de site zetten, we volgen t op de voet ?. Erg benieuwd wat jullie van t volgende deel van de reis gaan vinden en wat wij gaan herkennen! Wij zijn inmiddels alweer lekker aan t werk maar we hebben wel behoorlijk last gehad van die jetlag! Nou geniet van al het mooi wat jullie nog gaan zien en kijk uit hè voor al die beren!

Joëlle

Québec et Paris, Franse flair!
Bonne continuation de vacances!

Henny

Ik herken veel in deze informatie over de stad Quebec, In 1996 was ik ook in Quebec en ik heb ook door die oude straatjes gelopen met een reisgroep. We zijn ook nog naar een film geweest in een bioscoop in Quebec. We hebben er op een plein aan het water op een bankje gezeten.