Our Portuguese adventure!

nomansland

We zijn van de aardbodem afgevallen en zitten in the middel of freaking nowhere...
Ok, ok, we overdrijven misschien een beetje.
Maar we hebben vandaag echt zover gereden, er is geen stad meer in zicht.
We zitten nu ergens in nomansland waar letterlijk 3 huisjes staan, waarvan wij er nu 1 betrekken samen met nog een ander stel en de eigenaar. Voor supper (avondeten) moesten we naar het enige restaurant in het dorp (2 huizen verder), waar we overigens wel heerlijk gegeten hebben. Verder is er echt geen hol te beleven hier en zitten we nu dus weer op onze kamer, Cees met een Mind-magazine en ik achter de notebook dit verhaal te typen.
Als een seriemoordenaar ons nu zou vermoorden dan zou het echt weken duren voordat ze onze lichamen zouden vinden, als ze die uberhaupt zouden vinden...
Neehoor even zonder dollen. We zijn dus echt de bewoonde wereld uitgereden vanmiddag richting het oostelijkste puntje van onze reis, namelijk Les Bergeronnes net voorbij Tadoussac.
In de weidse omgeving is werkelijk niks te beleven en je ziet niets anders dan bomen, bomen en nog eens bomen. Het leuke daarvan is dan wel weer, dat jullie vast jullie kerstboom bij ons kunnen bestellen. Er staan er hier genoeg....
Sinterklaas hebben we ook al gezien en de stoomboot (lees Holland Amerika lijn) ligt al klaar voor vertrek in de haven van Quebec.

In tegenstelling tot Montreal is Quebec dus echt een onwijs mooie en gave stad. We hebben er dan ook helemaal geen spijt van dat we na ons bezoek aan nomansland morgen weer heerlijk voor 2 dagen teruggaan naar deze mooie stad.
Maar eerst gaan we hier morgen met een zodiac de vele walvissen bezoeken waar deze streek zo om bekend staat. Er schijnt hier ook een kolonie witte dolfijnen rond te zwemmen vergezeld door dwergvinvissen en vinvissen. Een hoop vissen dus en we hopen ze allemaal van dichtbij te kunnen bewonderen zodat de lange reis hier naartoe niet voor niks is geweest....