Our Portuguese adventure!

1000 islands, Kingston en Fort Henry

In werkelijkheid zijn het geen 1000 eilandjes maar 1865. De meesten gaan al generaties lang over van familielid tot familielid en worden gebruikt als vakantieresidentie. Je gelooft je oren niet als je hoort hoe de families aan hun eilandjes komen. Zo hebben sommige eilandjes slechts 1 a 2 dollar gekost of erger nog, een fles rum. En dat terwijl ze nu miljoenen waard zijn. Er is zelfs een eiland dat nog steeds geleasd wordt van de Mississauga indianen omdat in de oorspronkelijke lease overeenkomst staat dat het eiland geleasd mag worden 'for as long as the gras grows and the water flows' Oh wat zijn die arme indianen bedrogen zeg....geen wonder dat thanksgiving zo uitgebreid wordt gevierd door de Noord-Amerikanen. Ik zou ook dankbaar zijn als ik mijn huis zou mogen kopen voor 1 euro....

Al varende konden we ons goed inbeelden hoe de Britse en Amerikaanse oorlogsvloten erbij lagen tijdens de onafhankelijkheidsstrijd. De grens tussen Amerika en Canada ligt precies in het midden van de St Lawrence rivier en Lake Ontario. Geen eiland wordt door midden gesplitst. Slechts 1 eiland bestaat uit twee door water van elkaar gescheiden delen, waarvan een deel Amerikaans en een deel Canadees is. Deze delen worden met elkaar verbonden door 's werelds kortste bruggetje. De grens loopt verderr netjes om de andere eilandjes heen.

Fort Henry in Kingston deed ons net zo terugdenken aan de tijd van de Brits-Amerikaanse oorlog. De Britten bouwden dit fort dat als uitvalbasis diende voor de verdediging van Kinston, de stad waar de eerste premier van Canada opgroeide. Het fort is tevens een Unesco worldheritage site. Jammer wel dat het vol steigers en ander rotzooi staat, dat doet echt af aan de omgeving. Na een kleine wandeling door Kingston, zijn we via de scenic route naar Montreal gereden. Morgen gaan we zowel het bovengrondse als ondergrondse deel van deze stad verkennen.

gab

Wat geweldig zeg die reisverhalen echt super

Ga er maar lekker van genieten
gr
gabriella

Danny

Je eigen eiland? GAAF! Ik heb een alert op funda geplaatst. Als er een eiland te koop komt, krijg je automatisch een mailtje. Kan ik bij jou vast een vakantiereservering maken? Zorgen jullie voor de DVD recorder, nemen wij de 24 serie mee. :)

Mary

Wow zo'n eiland heb ik nu altijd al willen hebben, zou een leuk vakantiehuisje zijn ;-)

Nog een fijne vakantie!

Berg

Doe mij die maar.
Have fun!

Nelleke

Iman, wat weet je veel en wat schrijf je leuk! Ik geniet helemaal mee! Dikke kus, Nel

Ria

Hoi Cees en Iman, wat hebben jullie in die paar dagen al een hoop gezien zeg. Om jaloers op te worden, maar erg leuk om te lezen.

Geniet ervan!

conchita

mooie foto's
nog veel plezier van jullie vakantie.

groetjes