Our Portuguese adventure!

Cees overwint zijn hoogtevrees!!!

Als je aan Toronto denkt, dan denk je aan de CN Tower.
Deze ruim 553 meter hoge toren domineert de skyline van deze stad en is een must see voor iedere toerist. In ieder geval voor een ieder die GEEN hoogtevrees heeft!


Lange tijd is de toren de hoogste ter wereld geweest, maar inmiddels staat de hoogste in Dubai (where else)
Wat de CN Tower echter zo bijzonder maakt, is dat hij een glazen vloer heeft. Ja echt, een glazen vloer op ruim 447 meter hoogte en zelfs voor mensen zonder hoogtevrees, is dit toch net iets teveel van het goeie.
Zo wilde Cees in eerste instantie de toren helemaal niet op, maar omdat ik dat wel wilde, ging hij uiteindelijk toch mee.
Eenmaal boven viel de hoogte hem mee, mede omdat er in de omgeving allemaal hoge gebouwen staan en dan is de afstand naar die gebouwen toe van bovenaf gezien toch niet zo groot als je je in eerste instantie inbeeldt. Zelfs het platform nog eens 37 verdiepingen hoger waar heel de zijgevel van glas is, bracht hem niet van zijn stuk. Erg knap.
De glazen vloer trotseren, lukte hem helaas niet. Zelfs ik, die geen hoogtevrees heb, vond het toch wel een beetje eng en ben uiteindelijk met mijn kont op het glas gaan zitten (wat moet dat een mooi gezicht zijn geweest van beneden gezien;-)). Maar lopen vond ik echt te freaky.
Het vergezicht over Toronto vanaf de toren maakte daarentegen alles goed.

Na een wandeling door de stad zijn we vanmiddag naar Kingston gereden, waar we vanavond in een heel gezellige B&B logeren. Morgen staat Fort Henry en de 1000 island cruise op het programma, waarna we naar Montreal vertrekken. We zijn erg benieuwd!

Reacties

Reacties

Wout

Valt me toch een beetje van je tegen Iman! En petje af voor Cees!

Andere Annemieke

Geweldig hoor Iman en Cees! Ik weet niet of ik het gedurfd zou hebben. Waarschijnlijk had de behoefte aan de ervaring het wel gewonnen. Montreal... Klinkt ook heel rot... Geniet ervan!
Kus
Berg

ingeborg

haha lekker droog omschreven weer meid. Veel plezier voor jullie beiden!

Daan

'k vind jullie echt stoer. Ik zou eerst een half uur nagedacht hebben of ik wel of niet zou durven. Trouwens waar blijven die foto's dan van jullie op dat platform...?

Kasper

He cees, ben je toch al op wintersport!!
eigenlijk niet naar boven willen en de bodem van een glas krijg je ook niet te zien.

petra

ha, nou ht klinkt geweldig allemaal! en mooie foto's I!!
Jeetje dat was ook was op 9/11.............k moest wel erg lachen om hoe je het beschreven hebt!
heb alles achter elkaar gelezen, want heb nu mn gmail pas weer geopend! nou luitjes geniet ervan!! En hou ons vooral op de hoogte, haha.
x

Annemieke

Mijn zusje heeft ook hoogtevrees en was ook niet voornemens om te gaan maar heeft net als Cees uiteindelijk haar angst opzij gezet. Zelfs mijn zwager die niet echt hoogtevrees heeft vond de glazenvloer eng.
Maar jullie zijn weer een indrukwekkende ervaring rijker!!

Henny

In de vacantie van 1996 stond ik er ook op, maar het was toen regenachtig weer. De glazen vloer was indrukwekkend en ik vond het helemaal niet eng.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!