Our Portuguese adventure!

Regenwoud, gletsjers en Bob Ross

Where to start....we hebben een paar geweldige afgelopen dagen gehad. Sowieso is de reis tot nu toe te fantastisch voor woorden, maar de glacier walk bij Fox Glacier was toch echt een hoogtepunt tot nu toe. Het was fantastisch.

Van tevoren zag ik er nogal tegenop, zoals jullie weten, ben ik niet bepaald iemand voor kou. Vandaar ook dat ik de winterse maanden ben ontvlucht en lekker hier zit met ruim 20 graden en zon. I just looooooove it ;-) Maar als je in Glacier county bent, dan moet je ook wel de gletsjer op. Dus om half 9 stonden wij helemaal ingepakt bij de bus ready to make our way up there. En geloof me, het is echt up there, want je moet eerst een half uur door het regenwoud over de rotsen omhoog om uberhaupt bij de gletsjer te komen. (Nog een reden waarom ik er tegenop zag) Maarde klimviel me alleszins mee (het ging zelfs hartstikke goed (hoera voor mij)) en eenmaal op het ijs, was het fantastich. Zo gaaf om daar te staan op jaren-oud-ijs. Het is moeilijk te geloven dat het daar al zolang ligt. En al helemaal bizar om te horen wat er allemaal onder ligt en hoe de ijsmassa uberhaupt is ontstaan. Het was echt een fantastische ervaring, echt een aanrader voor iedereen die nog van plan is deze kant op te komen! Climb the glacier!

De omgeving van Fox Glacier is daarnaast ook nog eens prachtig. Op een heldere dag kan je in Lake Matheson de weerspiegeling van de bergen zien. Om het lake kan je ook een prachtige wandeling maken van anderhalf uur. Zeer de moeite waard en je komt de mooiste views tegen. Omdat het weer (wederom) prachtig was, zijn we daarna ook nog gezellig gaan picknicken met uitzicht op de gletsjer. Echt te prachtige omgeving en het is heerlijk stil overal. je komt gewoon helemaal tot rust.

Inmiddels hebben we de rust achter ons gelaten voor some city time. Which for me means, yaaaaay starbucks! ;-) En natuurlijk the jet boat in Queenstown. Ik kijk er nu al naar uit. Onderweg hier naartoe kwamen we nog de mooiste Bob Ross uitzichten tegen. (iedereen kent hem wel, die schilder die moeiteloos de prachtigste meren, bossen etc op doek kon toveren) Onderweg van de ene plek naar de andere waan je je hier in een van zijn schilderijen, zo mooi! Je moet het zelf zien om te geloven. Wij kunnen het zelf nog steeds niet bevatten en dat na al ruim 2 weken. Nieuw Zeeland is gewoon een groot schilderij en we genieten er nog steeds met volle teugen van. En gelukkig mogen we morgen weer.....insha'Allah!

Reacties

Reacties

Syl

Klinkt als weer een supergave dag. Was het erg koud op de gletsjer of viel het mee?

patricia

Ik zei toch dat je Nieuw-Zeeland mooi zou vinden ;-)
Geniet ervan en tot over een paar weken. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!